lördag 16 juni 2007

Det ar en hollandsk prast, Hans som har bott har I over 25 ar, han har startat massor med barnhems-centran. Molly, Josephs syster hade polio som barn och kunde inte rora sig innan denne man betalade for tre benoperationer, nu kan hon ga med kryckor! Hans haller aven I en konstutbildning, artschool, dar jag var med igar och stod som model tilsammans med Molly. Mycket jobbigare an vad jag trodde det skulle vara. Vi iscensatte olyckor mm. Och hade 12 som ritade av oss I fyra timmar. Sen akte vi till Kisumus national museum och tittade pa bla hur en traditionell lou-by byggs upp, med man, forsta, andra,….hustrun. Tydligen…ska det finnas fler tjejer an killer I afrika och det ar darfor manggifte var/ar tillatet.

Annars har jag kommit igang bra med arbetet. Rensat/stadat Josephs dator som var kaos, forsker lara honom lite bas-excel, sa vi kan fora upp en likviditetsbudget. Forsta gangen jag kanner mig som en riktig expert pa dator expert, speciellt I officeprogrammen! Jag tycker om den triangelstruktur som finns upporganiserad kring varje foraldralostbarn. En trygghetstriangel som skapar ett skyddsnat for barnet, sa den alltid har nagon att ga till om det ar problem med en annan av hornstenarna.

Fortsatt chockad over den otroliga mangd socker dessa manniskor satter I sig varje dag. De tar minst en halv deciliter socker I te, kaffe och allt vad de an ater. Svart att undvika, det far bli ett besok hos tandlakaren nar jag kommer hem..

Inga kommentarer: