torsdag 5 juli 2007

Mygg...

Jag gillar inte djur. Jag hatar mygg. Jag har noll karaktar. Jag kliar sonder vart enda jag far. Mina smalbenen ser ut som prickikorvar. Suck.

Myggbetten kliar inte pa Jospeh med vanner, men det galler inte mig. Afriklanska mygg gillar mitt blod lika mycket som australienska, thailandska, svenska...Suck.

Annars ar det bra. Vi ska aka till Nairobi ikvall, det ar ungefar 50mil och det tar drygt tio timmar om vi har tur. Vagen ar dalig och snubben som ar vagsanvarig i Kenya (infrastrukturministern) har aktier i inrikes-flygbolaget och vill nog att folk hellre flyger. Korruption.

Tror jag borjar bli hemmablind har, allt kanns sa normalt. Igar kom vi hem sent fran stan, langt efter solnedgang. Vi gar genom de jordtrampade gangarna mellan husen i slummen hemmat, det ar kolsvart och jag ser mig frammat med fotterna. Vi passerar forbi nagra kossor, getter och en tjur. Jag hittar utan problem vagen hem pa de slingriga gangarna en halv kilometer in i slummen utan ledljus. Jag halsar pa alla pa Lou, trots att jag knappt ser dem, bara deras leenden lyser upp och avslojar att de ar dar, kanner mig trygg. Jag tycker det kanns helt normalt. Jepp, jag antar att jag ar hemmablind.

Min humor verkar ga hem har, alla tycker jag ar hysteriskt rolig men med tanke pa att jag tidigare klankat ner pa deras laga humor, ska jag nog inte ta det som en komplimang..de ar lattroade och det ar kul.

Borjar bli klar med det jag har planerat att gora. Har darfor borjat gor lite datorskola; att fora budget i excel. Nu blir det nagra dagars pause i Nairobi,ocksa kallat Nairobbery, ja, jag ska vara forsiktig. KRAM

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ælskade johanna. Mycket roligt att komma åt internet och høra hur du har det. Det verkar som du stortrivs och då kænns det bra. Vi ær nu i Grenå. Regnet vræker ner och det verkar inte vara bættre på gång. Massor av kramar mamma och pappa.

Anonym sa...

mycket spännande att läsa om allt du är med om vännen. tänker på dig. ser fram emot att se alla kort. puss sporre